Forbes: Ha egészségügy, akkor TritonLife

Forbes: Ha egészségügy, akkor TritonLife

A MedAlliance Holding, mely 2018 januárjában alakult és rövid időn belül a magyar magánegészségügyi szektor egyik meghatározó szereplőjévé vált, TritonLife márkanév alatt építi tovább egészségügyi szolgáltató csoportját. Céljuk egy olyan kiváló minőségű, magas szakmai színvonalú, országos lefedettségű magánegészségügyi rendszer felépítése, amely nemzetközi kitekintéssel is rendelkezik. De, hogy pontosan mindez mit is takar, arról Fábián Lajos és Haraszti Péter alapító-tulajdonosokat kérdeztük.

Mi volt az akkor még MedAlliance, most már TritonLife vállalkozás kiépítésének első fontos lépése?

Fábián Lajos: „Én már egyszer eldöntöttem, hogy visszavonulok, de 2016-ban Péter egy olyan ötlettel keresett meg, amiben egyrészt azonnal megláttam a lehetőséget, másrészt ismert terep volt, hiszen ugyanezt az építkezési folyamatot már több országban, több befektetővel is végig kísértem. Általános piaci jelenség, illetve gazdasági törvényszerűség, hogy a sok kicsi előbb utóbb egy naggyá olvad össze. Itthon a magánegészségügy az a terület, ami ennek a folyamatnak még az elején jár, így a megfelelő mederbe terelve, nagy fejlődési lehetőséget rejt magában. Péter felépített egy szakmailag fedhetetlen csapatot, mindannyian 20-30 éves tapasztalattal rendelkezünk a szakterületünkön. Együtt kezdtünk meg egy józan tempójú építkezést, amelynek első lépéseként kevesebb mint egy éve megtörtént a Róbert Magánkórház akvizíciója. Mostanra 3 milliárdos forgalomnál járunk, és 3 másik céget is sikerült bevonnunk a TritonLife csapat esernyője alá. Ha ezt a tempót tudjuk folytatni, sikeresen el tudjuk érni a kitűzött célunkat.

Mi lenne ez a cél pontosan?

Haraszti Péter: „Lényegében, a legerősebb egészségügyi szolgáltató lánccá válni. Mindezt egy két irányú növekedéssel szeretnénk elérni. Egyrészt organikusan, azaz, a már meglévő, általunk üzemeltetett egységek tovább fejlesztésével, másrészt akvizíciók útján, tehát külső vállalkozások beintegrálásával.

Fábián Lajos: „Eddig főként a szinergiáink mentén építkeztünk, a Róbert Magánkórház akvizíciója után olyan cégeket akviráltunk, amelyek szervesen illeszkedtek a Róbert Magánkórház jelentős méretű és jó szakmai színvonalú meddőségi, és szülészeti-nőgyógyászati tevékenységéhez (Genium Magzati Diagnosztikai Központ, Róbert Gyermekorvosi Központ, korábbi MediKids, DoKiD). Az 5-6 éves üzleti tervünk azonban az lenne, hogy egy horizontálisan és vertikálisan is integrált egészségügyi rendszert építsünk fel. Ez jelent egy széles spektrumot lefedő járóbeteg szakellátást, földrajzi lefedettséggel, illetve jelenti az ehhez integráltan kapcsolódó, magas színvonalú kórházi ellátást. Összefogásban, partnerségben gondolkozunk, amit így, ebben a komplexitásban nem fogalmazott meg még előttünk senki a hazai viszonyok között.


A teljes interjú megtekintéséhez kattintson ide.