Átalakítás indul a budaörsi szakrendelőben
Átépítés kezdődik a Budaörsi Egészségügyi Központ épületében. Az egynapos sebészet nyárra leáll, a járóbeteg-ellátásban ugyanakkor egyetlen szakrendelés sem szünetel a munkálatok következtében. A kényelmetlenségek miatt az intézmény vezetése a páciensek és a környéken lakók türelmét kéri. A fejlesztésekhez a TritonLife Csoport biztosít stabil hátteret az üzemeltető számára.
Újabb állomásához érkezett az ellátások fejlesztése a Budaörsi Egészségügyi Központban – tájékoztatott Zsákai Zoltán, a szakrendelőt üzemeltető Jump Consulting Kft. ügyvezetője. A Kossuth utca 9. alatti főépületben az egynapos sebészethez tartozó tevékenységek – műtők, kiszolgáló helyiségek, fektető – összeköltöznek az első emeleten, helyet szabadítva fel a második emeleten a járóbeteg-szakrendelések számára. Az átalakítások és áthelyezések nyomán az épület beosztása racionálisabbá válik.
Addig azonban nem lesz könnyű: a nyári időszakban az intézmény vezetése a gyógyítók és pácienseik, sőt a környéken lakók fokozott türelmét kéri. „A hétvégéken is zajló építkezés az első és a második szintet is érinti, porral, zajjal fog járni. Számos szakrendelés ideiglenes helyre költözik az épületen belül, szűkösségre is számítani kell. Az egynapos sebészeten a műtéti tevékenység őszig értelemszerűen szünetel, ugyanakkor a járóbeteg-ellátásban az építkezés miatt egyetlen rendelés sem marad el" – mondja Zsákai, emlékeztetve arra, hogy az intézmény már 31 különböző szakrendelést kínál a budaörsi betegeknek, ami a magyar járóbeteg-ellátásban párját ritkító szám. Nyári üzemszünetet csak a mammográfia tart: szeptember 1-jéig nem fogad pácienseket. Ennek oka azonban nem az építkezés, hanem a vizsgálati berendezések korszerűsítése.
A költözésekről, egyéb tudnivalókról az intézmény honlapján és Facebook-oldalán mindig naprakész lesz a tájékoztatás – ígéri az intézmény titkársága. A betegirányítás és az ellátást segítő asszisztens telefonon is felvilágosítást ad, illetve az intézménybe érkezőket személyesen is útba igazítja, ha orvosukat nem a megszokott helyen kell keresniük. „Az előzetes online tájékozódást, a Facebook-oldalunkra történő feliratkozást mindenképpen javaslom azoknak, akik hozzáférnek az internethez" – tanácsolja az ügyvezető.
A most kezdődő fejlesztést az üzemeltető saját beruházásban valósítja meg, értéke közel 200 millió forint. Kapcsolódó jó hír, hogy folyamatban van a szakrendelő szomszédságában található Kossuth utca 5. szám alatti ingatlan megvásárlása. „A budaörsi egészségügyi ellátás dinamikusan fejlődik, de évtizedek óta helyhiánnyal küzd. A Kossuth utca 5. kifejezetten a betegek számára, eredetileg fizikoterápiának épült, ám tulajdonosa, az intézmény korábbi üzemeltetője felszámolás alá került. Az eljárás jogviták miatt elhúzódott, az ingatlant banki jelzálog is terhelte. Most már ki merem mondani, erőfeszítéseink eredményt hoztak, sikerül megvásárolnunk az épületet” – mondja Zsákai Zoltán.
A Jump Consulting 2018. január 1-jével kötött tízéves feladatellátási szerződést a budaörsi önkormányzattal a járóbeteg-szakrendelések, a sürgősségi ügyelet és az egynapos sebészeti részleg üzemeltetésére. Az intézmény főépületének felújítása még abban az évben megkezdődött a külső homlokzat renoválásával, a nyílászárók cseréjével, a várakozásra szolgáló terek korszerűsítésével és az épület teljes gépészeti felújításával; utóbbi magában foglalta a légkondicionálás kiépítését is. A krónikus helyhiányt 2019-ben az önkormányzat által biztosított Farkasréti úti épület felújításával és mozgásszervi rendelőnek történő kialakításával sikerült mérsékelni.
A következő lépés a Jump csatlakozása volt a TritonLife Csoporthoz 2020 őszén. Magyarország legdinamikusabban fejlődő magánegészségügyi szolgáltató csoportjának megjelenése az üzemeltető tulajdonosi hátterében erős szakmai és financiális alapot biztosít a további fejlődéshez. A Kossuth utca 5. birtokba vételével számos gond oldódhat meg, és egy régóta húzódó ügy végére kerülhet pont.
A koronavírus-járvány visszahúzódásának köszönhetően a nyári időszakban a labor ismét fogadja előzetes bejelentkezés nélkül is a vizsgálatra érkezőket. Az online időpontfoglalás a SynLab honlapján mint lehetőség megmarad. A felújítás ideje alatt a labor a földszintre költözik.