Ezeket tedd meg magadért idén – 12 tipp az egészségesebb életért

12 dolog, amit tehetsz az egészségedért

Ha egészségről van szó, ma már mindenki tudja az alapszabályokat: mozogjunk, ne dohányozzunk, ne fogyasszunk sok alkoholt, és ha lehet, kerüljük a stresszt. Mi most adunk még néhány ötletet, amivel év közben sokat tehetünk magunkért.

Jól vagy? Kezdd a januárt állapotfelméréssel!

Érdemes egy nagy laborral indítani az évet, hiszen egy tűszúrás sok tűszúrástól óvhat meg minket. A vizsgálat átfogó képet adhat testünk állapotáról, fényt deríthet a hiánybetegségekre, jelezheti, hogy milyen ásványi anyagokat, vitaminokat kell pótolnunk ahhoz, hogy tavaszra ne merüljön ki teljesen a szervezetünk.  

Februártól figyeljünk az egészséges táplálkozásra!

Azért, hogy ez ne történjen meg, érdemes a táplálkozásra is odafigyelni. Fogyasszunk inkább kevesebb, de jó minőségű ételt. A gyümölcs- és zöldségalapú táplálkozás fokozza az erőnlétet, a minőségi húsok pedig a fehérjebevitelt alapozzák meg. Szakemberek tanácsa, hogy mindig az évszaknak megfelelő zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk. Ez télen nehezebb, hiszen korlátozott a kínálat, de tavasztól őszig változatos és egyre szélesebb paletta áll rendelkezésre a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozáshoz. Ehhez dietetikus szakember segítségét is kérhetjük.

Márciusban helyezzünk hangsúlyt a női–férfi egészségre!

A nőknél az évenkénti méhnyakrák-szűrés, a férfiaknál – 50 éves kor felett – a prosztatavizsgálat elengedhetetlen. Szánjunk rá idő és energiát, hiszen ezek a pár percnyi kellemetlenséggel járó vizsgálatok komoly betegségeket szűrhetnek ki.

Itt a tavasz, itt az ideje bőrünkkel is törődni. Áprilisban fókuszáljunk erre!

Tavasszal jön el az ideje a bőrgyógyászati szűrővizsgálatoknak. A melanoma-szűrést még a strandszezon előtt érdemes megejteni. Egy erre specializálódott szakember tetőtől talpig átnézi bőrünket, és ha valami furcsaságot, elváltozást talál, akkor további vizsgálatokat javasol. A rendszeres szűrés azért is fontos, mert a leggyakoribb bőrráktípus, a melanoma nem pár hónap, hanem sok év alatt alakul ki.

Május – meditáljunk!

A testi egészség mellett fontos a lelki egészség is. Egyre többen keresnek megnyugvást egy kis befelé fordulással, meditálással. A rendszeres meditáció elősegíti a szellemi, fizikai, mentális egészséget, segíti a koncentrációt és az ellazulást. A meditációnak az egészségre és a test működésére kifejtett hatását már nemzetközileg is elismert intézetek kutatási eredményei is igazolják.

Mentális egészség megőrzése

Júniusban lássunk tisztán!

A legvilágosabb nyári hónapokban a látás kerülhet előtérbe. Szemünk a számítógép monitorja előtt folyamatos terhelésnek van kitéve. Éppen ezért érdemes egy pillantást vetni az egyik legfontosabb érzékszervünk állapotára is. Előfordulhat, hogy olyan lassú a szemünk romlása, hogy észre sem veszünk fél dioptriát, mert az agyunk korrigál vagy hozzászokott a tompa látáshoz. Ezzel viszont felesleges energiát vonunk el szervezetünktől. A megfelelő napszemüveg kiválasztása is fontos, érdemesebb egy minőségi darabra beruházni, amely biztosan nem roncsolja a szemet.

Júliusban mozogjunk sokat!

Új mozgásformát tanulni sosem késő. A szellemi egészséget és a fizikai állóképességet is növeli, ha foglalkozunk testünk izmaival, új kihívásokat keresünk, felmérjük testünk állapotát. A mozgásnak, sportolásnak sosem volt még akkora jelentősége, mint napjainkban, amikor sokan otthonról dolgoznak vagy ülőmunkát végeznek, autóval közlekednek, és mindeközben különféle stresszhatásoknak vannak kitéve. Legyen az jóga, tempós séta, kerékpározás, futás, bármilyen mozgásforma, a rendszerességre és a terhelés fokozatos emelésére is nagyon fontos odafigyelni.

Augusztusban törődjünk a szívünkkel!

Testünk motorjának évenkénti felülvizsgálata szintén nagyon fontos, a szív- és érrendszeri betegségek ugyanis vezető haláloknak számítanak világszerte. A vizsgálat egy vérvétellel kezdődik, majd EKG-val, ultrahanggal folytatódik, és ezen eredményektől függően kér az orvos további vizsgálatokat. A szívbetegségek a korai időszakban általában nem járnak súlyos tünetekkel, ezért a legkisebb panasz esetén is azonnal szakorvoshoz kell fordulni.

Szeptembertől erősítsük tudatosan immunrendszerünket!

A legjobb immunerősítő a szeretet, mondják az idősek. Azonban ezen felül is tehetünk azért, hogy szervezetünk megőrizze védekezőképességét. A mozgás és az egészséges étkezés mellett a megfelelő vitamin- vagy étrend-kiegészítő készítmény jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy az őszi hónapokban elkerüljük vagy enyhébb tünetekkel vészeljük át a megfázást. Az immunerősítőnek nem feltétlenül kell mesterséges készítménynek lennie, forgalomban van már nagyon sok olyan termék is, amely csak természetes összetevőket tartalmaz. Vásárlás előtt mindig tájékozódjunk erről!

Októberben olvassunk sokat!

Őrizzük meg szellemi frissességünket! A járványidőszak a társas kapcsolatok beszűkülését eredményezte, ami azért is baj, mert ezek jelentős szerepet játszanak a szellemi frissesség szinten tartásában. Olvasással, rejtvényfejtéssel, gondolkodásra késztető játékokkal, online tréningekkel – ha a nagy beszélgetéseket nem is helyettesíthetjük – szinten tartható a gondolkodás és a kifejezőképesség gyorsasága is.

Novemberben érezzük jól magunkat a szabadidőnkben!

Találjunk hobbit! Legyen az varrogatás, kötés, horgolás, rajzolás vagy festés, a lényeg, hogy szabadidőben végezhető és örömet okoz. Alkotás, szellemi termék az eredmény, amely javítja önértékelésünket, önbecsülésünket, és magabiztossá tesz.

Decemberben figyeljünk kívülre is!

Foglalkozzunk környezetünkkel, mert egészséges test és szellem csak egészséges környezetben létezhet. Ha több időt szánunk környezetvédelemre, tudatosabban vásárolunk, kerüljük a felesleges műanyag csomagolásokat, megpróbáljuk újrahasznosítani, amit csak lehet, kevesebbet használjuk az autót, többet a kerékpárt, kevesebb húst fogyasztunk, nem pazarolunk, akkor már sokat tettünk magunk és a bolygó egészségéért.

 

 

Hírlevél

Ne maradjon le akcióinkról, értesüljön első kézből újdonságainkról!

Tritonlife BLOG

Tovább a blogra
Visszahívást kérek