Králik Katalin

Gyógypedagógia

Örömmel fogadom a hozzám forduló családokat, kölcsönös bizalmon alapuló, igazi együttműködést kínálok számukra. Autizmus spektrum zavarral diagnosztizált gyermekek esetében komplex, autizmus specifikus támogatással állok rendelkezésükre. Abban az esetben is hamar megtaláljuk a közös hangot, ha gyermeküknél felmerül a szenzoros integrációs feldolgozás nehézsége, mozgásukban kevésbé tűnnek ügyesnek – meséli Králik Katalin. 

Teljes bemutatkozás

"Örömmel fogadom a hozzám forduló családokat, kölcsönös bizalmon alapuló, igazi együttműködést kínálok számukra. Autizmus spektrum zavarral diagnosztizált gyermekek esetében komplex, autizmus specifikus támogatással állok rendelkezésükre. Abban az esetben is hamar megtaláljuk a közös hangot, ha gyermeküknél felmerül a szenzoros integrációs feldolgozás nehézsége, mozgásukban kevésbé tűnnek ügyesnek" – meséli Králik Katalin, aki bölcsődés korú gyermekkel és kamaszokkal egyaránt megtalálja a közös hangot, emellett nagy hangsúlyt fektet a szülőkkel való munkára is. – "A szülőedukációt minden esetben fontosnak tartom, a tudásom, tapasztalataim, ismereteim átadása a fejlesztési folyamat alapja, ugyanakkor megjegyzem, hogy a bölcsek kövét nem én szorongatom, tőlem konkrét, megalapozott, tudományos tényeken alapuló dolgokat fognak hallani, látni."

A kezdetekről és szakmai pályájáról így mesél: – "Úgy emlékszem 10 éves sem voltam, amikor eldöntöttem, hogy ha nagy leszek, az ELTE-n tanulok majd. Később már abban is biztos voltam, hogy a segítő szakmát, hivatást választom, így az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kara adta magát. Itt szereztem diplomáimat, először szomatopedagógia majd autizmus spektrum pedagógiája szakirányokon.

A szakmám mindig arra sarkall, hogy többet és többet tudjak, de mára azt is jól látom, mely területek vonzanak igazán, miből merítettem, szerzem irántuk jelenleg is végtelen kíváncsiságom. A diagnosztika a főiskola alatt fogott meg, mert részben vagy egészen egzakt dolog, ami minden út, fejlesztés, terápia, ellátás, támogatás alapja.

Nem mellesleg igazán izgalmas, színes tevékenység. A fejlesztés terén a mozgásos vonalat bővítettem szenzoros ismeretekkel, egyéb eljárások megismerésével, tehát az autizmus mellett a mozgás a szívem másik csücske. A szakmai önállóságot szakszolgálati keretek között csiszoltam, szakértői tevékenységet jelenleg is végzek.

Gyógypedagógusként különösen igaz, hogy a tanulás, tudásszerzés sosem áll meg, mert akad még egy kérdés, még egy homályos pont, még egy téma, még egy, még egy… Az autizmus, a diagnosztika kapcsán folyamatosan bővítem tudástáram, hogy a lehető legkorszerűbb ismereteket adhassam át, felkészült legyek.

A mozgás szeretete erős bennem, ezért feltölt, ha hosszú sétákat tehetek, edzhetek, emellett kikapcsolnak a művészfilmek, az igazán klassz színházi darabok, amikről még órák múlva is lehet beszélgetni, gondolkodni, néha viszont a legjobb dolog, olyan tartalmakat nézni, amiken önfeledten nevetek, humorosak, lazák" - meséli Králik Kata gyógypedagógus.