Parrag Katinka
Egy ideig tévés karrierről álmodott, de a szakmai gyakorlata alatt elcsábította a beszédtechnika, innen már egyenes út vezetett a logopédia felé Parrag Katinka számára.
- Gyermekkoromban csacsogó kislánynak tartottak. Felnőttként folyton magyarázó lettem. Már a magyar és kommunikációs szakos tanulmányaim alatt is én voltam a „kollégium tanítója”. - meséli Katinka. – Az a felismerés, hogy a beszéddel kapcsolatos munka mennyire érdekel maga után vonta a jelentkezésemet az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karára. Már 15 éves korom óta folyamatosan táboroztattam gyerekeket, és aktívan dolgoztam néptánc oktatóként, így a gyakorlataim alatt is ennek a korosztálynak a beszédterápiája vonzott a legjobban. Később személyes érintettség kapcsán nyitottam a medicinális irányvonal, az afáziaterápia felé, és több évet dolgoztam afáziás betegekkel.
Sokoldalú tapasztalatok
- A megszerzett tudásomat igyekeztem mindig sokoldalúan kamatoztatni. Ezért folyamatosan dolgoztam gyermekekkel, de emellett tanítottam szakmai ismereteket a felnőttoktatásban, tevékenykedtem klinikai közegben és szerettem inspirálódni a társszakmák képzésein is. – meséli a szakember, aki az elmúlt években többek között dráma- és élménypedagógiai, valamint Kulcsár- féle mozgásterápiás képzéseken bővítette tudását. - Nehéz választani, de azt hiszem a legmeghatározóbb szakmai élményeimet az SE Pető András Gyakorló Óvodájában töltött négy évem, a SOTE Neurológiai Klinikáján eltöltött évem és Balás Eszter mesterlogopédus inspiráló személye, a tőle való tanulás jelentették számomra.
Minden korosztályt szeretettel fogad
Szakmai útja során a bölcsődés korosztálytól kezdve az óvodásokon át az iskolásokig és felnőttkorúakig voltak kliensei: -A számomra kedves terápiás formák minden korosztályban megtalálhatók. Kiemelten szeretem a beszédindítás folyamatát, az artikulációs- és a nyelvlökéses nyelés terápiáját, illetve az afázia terápiát is.
Hidat teremteni
Szakmai jövőképét így fogalmazza meg a logopédus: - Folyamatosan törekszem terápiás eszköztáram bővítésére, hogy ezáltal is hatékonyabb segítséget adhassak a hozzám fordulóknak, fontos számomra, hogy a foglalkozásaim mindig színesek és érdekesek legyenek. A terápiás folyamat megtervezésére és a kollegákkal/szülőkkel való kapcsolattartásra nagy hangsúlyt helyezek. Szeretem a team-munkát és aktív részese vagyok, de logopédusként az önálló munkavégzést is magaménak érzem. Humánus terveim is vannak: szeretnék utat találni a szolgáltató szféra és a segítségnyújtás között. Hidat teremteni az állami rendszer és a magánellátás szerteágazó folyamán. – mondja a szakember, aki a szabadidejében jógázással, olvasással és a kislányaival együtt töltött idővel töltődik fel.